لوگو ایران زردی

09197981711

طب سنتی و درمان زردی نوزادان!

درمان زردی نوزادان با طب سنتی

درمان زردی نوزادان با طب سنتی  و داروهای گیاهی امکان پذیر است. طب سنتی ایرانی روش‌های مختلفی را در اختیار شما قرار داده است تا در زمانی کوتاه بتوانید از این مشکل نوزاد خلاصی پیدا کنید. در بسیاری از موارد، توصیه می‌شود فرزند در یک بخش درمانی معالجه شود و یک پزشک متخصص روی او نظارت داشته باشد. در صورتی که مشکل تشدید شود، امکان بروز بیماری‌های خطرناک برای نوزاد در آینده وجود دارد. با این حال، طب سنتی نیز روش‌هایی را برای درمان زردی خفیف نوزاد ارائه کرده است که در این مطلب در مورد آن‌ها اطلاعاتی را به دست خواهیم آورد.

اجاره دستگاه زردی نوزاد:انواع+کارکرد+مزایا و قیمت!

تماس و مشاوره رایگان

درمان زردی نوزاد با طب سنتی چگونه است؟

درمان زردی نوزاد با طب سنتی چگونه است؟

درمان زردی نوزاد با طب سنتی بیشتر با داروها و فرآورده‌های گیاهی انجام می‌گیرد که منشا طبیعی دارند. برای مثال، ترنجبین یکی از محصولات گیاهی است که در صورت استفاده صحیح در روزهای مورد نظر، امکان تاثیر مثبت آن روی زردی نوزاد وجود دارد.

شاید برای شروع درمان زردی نوزادان با طب سنتی نیز نیاز باشد تا روش درمانی را از یک متخصص پرس و جو کنید. مطمئنا یک پزشک که تجربه بالایی در این مورد دارد، بهترین درمان گیاهی را انتخاب کرده و به شما پیشنهاد خواهد داد.

 

تشخیص زردی نوزادان در طب سنتی چگونه است؟

تشخیص زردی نوزادان در طب سنتی چگونه است؟

برای درمان زردی نوزادان با طب سنتی، ابتدا باید به درستی آن را تشخیص دهید. این مشکلی است که با مشاهده ظاهری می‌توان آن را حدس زد و در مرحله بعدی نیاز است تا آزمایش‌هایی برای تشخیص دقیق تجویز شود. زردی نوزاد با تغییر حالت پوست سر و صورت به رنگ زرد خود را نشان می‌دهد و در صورت درمان نشدن، مطمئنا این مشکل می‌تواند خطرناک باشد.

برای مثال، امکان تاثیر منفی و خطرناک زردی روی سلول‌های مغز وجود دارد که در آینده نیز باعث بروز آسیب‌های مغزی در فرد خواهد شد.

داروهای گیاهی مفید برای درمان زردی نوزادان شامل چه مواردی است؟

امروزه، در موارد خفیف درمان زردی نوزادان با طب سنتی انجام می‌شود. استفاده از روش‌های گیاهی تا چند سال قبل مرسوم بود و به دلیل وجود راه حل‌های مختلف و عملی برای درمان این مشکل، مردم نیز علاقه زیادی به درمان این مشکل با طب سنتی داشتند.

در این بخش قصد داریم تا شما را با تمامی روش های درمان زردی نوزادان با طب سنتی آشنا کنیم.

 

شیر خشت داروی گیاهی موثر زردی نوزادان

شیر خشت داروی گیاهی موثر زردی نوزادان

شیر خشت یکی از داروهای گیاهی برای درمان زردی نوزاد است که تاثیر مثبت آن روی درمان این مشکل ثابت شده است. تا چند سال قبل، شیر خشت بود که به صورت عمومی برای رفع زردی در نوزادان کاربرد داشت و این به دلیل وجود ترکیبی شیرین در آن است که مانیتول نام دارد. این ترکیب قدرت این را دارد تا در صورت استفاده منظم، در مراحل مختلف زردی را درمان کند.

طرز تهیه ترکیب شیر خشت به این صورت است که باید به اندازه چند گرم از این گیاه را داخل آب جوش بریزید و محلول را از صافی رد کنید. استفاده دو سه نوبت در روز برای نوزاد مشکلی به وجود نخواهد آورد.

تماس و مشاوره رایگان

ترنجبین داروی گیاهی موثر زردی نوزاد

ترنجبین داروی گیاهی موثر زردی نوزاد

ترنجبین یکی از معروف‌ترین داروهای گیاهی است که برای درمان و پیشگیری بسیاری از مشکلات از آن استفاده می‌شود. استفاده از ترنجبین باید در یک دوره درمانی 6 تا 10 روزه باشد و در این مدت روزی دو سه مرتبه می‌توان به نوزاد از عصاره ترنجبین خوراند.

طرز تهیه ترنجبین به عنوان داروی گیاهی زردی نوزاد نیز به صورت شیر خشت است. بنابراین، مقداری از آن را داخل آب جوش بریزید و پس از دم کردن، آن را از صافی رد کنید. شما در طول دوره درمان با ترنجبین می‌توانید روی نوزاد نظارت داشته باشید و رنگ ادرار یا مدفوع او را بررسی کنید تا از اثر ترنجبین مطمئن شوید.

معمولا، با شروع استفاده از داروهای گیاهی برای درمان زردی نوزاد، اثرات زردی نیز کم کم کاهش پیدا کرده و در نهایت از بین خواهند رفت. بنابراین، نظارت روی نوزاد در طول درمان از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

شستشوی دست و پای نوزاد با عرقیجات

شستشوی دست و پای نوزاد با عرقیجات

شستشوی دست و پای نوزاد با عرقیجاتی مانند کاسنی و شاتره می‌تواند اثر مثبتی در درمان زردی نوزادان با طب سنتی داشته باشد. با این حال، این موارد تنها خاصیت تسکین دهندگی دارند و در بعضی از موارد نمی‌توان تنها با آن زردی را درمان کرد.

روش استفاده از عرقیجات برای درمان زردی به این گونه است که باید یک یا دو لیوان از آن را داخل تشتی از آب بریزید. پس از این کار، به راحتی می‌توانید محل‌های زردی را ماساژ دهید تا آثار این بیماری کمتر شود.

 

حمام درمانی با عصاره‌ی گیاهان

حمام درمانی با عصاره‌ی گیاهان

در مواردی که آثار بیماری شدید است و در بسیاری از جاهای بدن مشاهده می‌شود، استفاده از روش حمام درمانی به تنهایی کفایت نمی‌کند. با این حال، در موارد خفیف می‌توان از عصاره گل ختمی یا گل بنفشه داخل یک تشت آب استفاده کرد. با استفاده از محلول به دست آمده می‌توان روش حمام درمانی با عصاره گیاهان را پیش گرفت.

 

آرد جو برای درمان زردی نوزاد

آرد جو برای درمان زردی نوزاد

آرد جو یک روش خوب برای درمان زردی نوزاد با طب سنتی است و این روش در شرایطی که میزان بیلی روبین خون بالا رفته است، کاربرد خوبی دارد. در طب سنتی، از آرد جو دور ناف نوزاد و روی بخش‌های زردی استفاده می‌کنند تا میزان آن را تا حدود بالایی کاهش دهند. البته، باید دقت داشته باشید که ممکن است استفاده از آرد جو به تنهایی کافی نباشد و نیاز باشد تا از لامپ‌های مخصوص زردی نوزاد نیز برای برطرف کردن کامل مشکل استفاده شود.

دوره درمان زردی نوزاد همان روزهای اول یا هفته‌های اول است. بنابراین، در صورتی که قصد برطرف کردن کامل مشکل را دارید بهترین کار مشورت با یک پزشک است تا در زمان سریع و به موقع روش درمانی پیش گرفته شود.

درمان زردی نوزاد با حجامت

در طب سنتی استفاده از حجامت برای افراد کم سن و سال و افرادی که سن بالاتر از 60 سال دارند اصلا پیشنهاد نمی‌شود. دلیل این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جانبی است که روی سلامت بدن فرد تاثیر خواهد گذاشت. باید به این نکته اشاره کنیم که حجامت در افراد بالاتر از 2 سال ممکن است تاثیر مثبتی داشته باشد چرا که با استفاده از آن خونی که حاوی مقدار زیاد بیلی روبین است، از بدن خارج خواهد شد. با این حال، قبل از انجام این کار بهتر است با یک متخصص صحبت کنید تا شما را برای رسیدن به بهترین روش درمانی راهنمایی کند.

 

نور فلورسنت برای درمان زردی نوزاد

نور فلورسنت برای درمان زردی نوزاد

روش فتوتراپی یکی از اصلی‌ترین روش‌هایی است که در کنار درمان زردی نوزادان با طب سنتی به کار می‌رود. فتوتراپی با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی در بیمارستان یا بخش‌های درمانی انجام می‌پذیرد و طی آن اثر لامپ‌های مخصوص روی زردی منجر به برطرف کردن کامل مشکل خواهد شد. استفاده از لامپ‌های مخصوصی که داخل دستگاه‌های فتوتراپی جاسازی شده است هیچ خطری ندارد و با استفاده از این روش در زمانی چند روزه می‌توان از مشکلات این چنینی رهایی پیدا کرد.

 

قرار دادن کودک در برابر نور خورشید

قرار دادن کودک در برابر نور خورشید

قرار دادن کودک یا نوزاد در برابر نور مستقیم خورشید به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که برهنه کردن نوزاد و قرار دادن او در معرض نور خورشید روی درمان زردی تاثیر دارد اما این کار ممکن است مشکلات دیگری را نیز در بدن نوزاد به وجود آورد.

در حال حاضر، بهترین روش درمانی برای این مشکل استفاده از دستگاه‌های فتوتراپی یا تکیه بر روش‌های مورد تایید طب سنتی است.

 

تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد باید چگونه باشد؟

تغذیه مادر برای درمان زردی نوزاد باید چگونه باشد؟

به صورت همزمان با درمان زردی نوزادان با طب سنتی، مادران نیز باید به رژیم تغذیه خود دقت بالایی داشته باشند. در واقع، هر مواد غذایی که مادر استفاده می‌کند از طریق شیر به نوزاد منتقل می‌شود و مواد و ترکیبات مضر برای زردی می‌توانند از این طریق به نوزاد منتقل شوند.

بنابراین، متخصصان توصیه می‌کنند که به صورت همزمان با درمان زردی، مادران غذاهایی با طبع سرد میل کنند و استفاده از عرقیجاتی مانند کاسنی و عرق شاتره را در رژیم غذایی خود قرار دهند.

درمان زردی نوزاد چقدر طول می‌کشد؟

زمان دقیقی را نمی‌توان برای درمان زردی نوزاد با طب گیاهی مشخص کرد. در حالت کلی، اگر زردی خفیف باشد، در چند روز می‌توان آثار درمانی روش‌های گیاهی و مطمئن را مشاهده کرد. زردی ممکن است از 24 ساعت پس از تولد بروز پیدا کند و در همین زمان باید اقدامات درمانی برای کنترل مشکل پیش گرفته شود.

از بین بردن زردی نوزاد با طب سنتی چه مزیتی دارد؟

استفاده درست و به جا از داروهای گیاهی برای درمان زردی نوزاد می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. از آن جمله باید به عوارض جانبی کم اشاره کرد و در کنار آن، سادگی در تهیه داروهای گیاهی مزیتی است که به این راحتی نمی‌توان از کنار آن عبور کرد.

تماس و مشاوره رایگان

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بهتر است به این نکته اشاره کنیم که درمان زردی نوزادان با طب سنتی تنها در موارد خفیف پیشنهاد می‌شود. در صورتی که بیماری شدید است و علائم زردی در بیشتر نقاط بدن مشاهده می‌شود، چاره‌ای به جز مراجعه به یک مرکز درمانی و بستری کردن نوزاد نیست. در صورت بروز چنین مشکلی اصلا نگران نباشید چرا که فناوری‌های امروزی روش‌های مطمئنی را برای درمان زردی در نوزادان ارائه کرده‌‌اند.

مقالات مرتبط

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری یکی از مشکلاتی است که می‌تواند روی نوزاد تاثیر منفی داشته

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

تجمع گاز در روده‌ها یکی از مشکلاتی است که باعث بروز ناراحتی در کودکان و

0 تا 100  دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

0 تا 100 دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

زردی نوزاد یکی از مشکلات شایع است که بسیاری از والدین در هفته‌های اول زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *