لوگو ایران زردی

09197981711

سوختگی پای نوزاد + درمان های خانگی

سوختگی پای نوزاد

سوختگی پای نوزاد یکی از مشکلات شایعی است که ممکن است برای نوزاد شما هم پیش بیاید. این موضوع به دلیل آسیب پذیر بودن و حساسیت بالای پوست نوزاد به وجود می‌آید که در بعضی از بخش‌های بدن این حساسیت شدیدتر است. برای مثال، سوختگی لای پای نوزاد از جمله مسائلی است که به دلیل حساس بودن پوست این قسمت برای نوزادان به وجود خواهد آمد. این مشکل در نوزادان زیر 2 سال مشاهده می‌شود که با در نظر گرفتن بعضی از نکات می‌توانید آن را درمان کنید. حتی روش‌های پیشگیری نیز برای این موضوع وجود دارد که در ادامه مطلب در مورد آن‌ها بیشتر خواهیم خواند.

اجاره دستگاه زردی نوزاد:انواع+کارکرد+مزایا و قیمت!

تماس و مشاوره رایگان

علت‌های سوختگی پای نوزاد چیست؟

علت‌های سوختگی پای نوزاد چیست؟

سوختگی پای نوزادان نیز مانند بسیاری از مشکلات دیگر که برای آن‌ها به وجود می‌آید، دارای دلایلی است. این موضوع در بسیاری از مواقع به دلیل استفاده کردن از مواد شوینده‌ای است که برای پوست بدن نوزاد یا حتی پوست بدن بزرگسالان مناسب نیستند. در این صورت، با دو سه بار مصرف این گونه محصولات برای شستشوی بدن نوزادتان، مشکلات پوستی را مشاهده خواهید کرد.

دلایل مهم دیگری نیز برای این کار وجود دارد که در ادامه مطلب در مورد آن‌ها اطلاعات بیشتری را به دست خواهیم آورد. با مطالعه دقیق این دلایل، در آینده می‌توانید به نحو بهتری از روش‌های درمانی مرتبط استفاده کنید. در صورتی که سوختگی پای نوزادان به دلیل روش نادرست شستشو یا لباس نامناسب باشد، با اصلاح این رویه می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

در غیر این صورت، شاید سوختگی پا به دلیل وجود یک بیماری باشد که در این صورت بهتر است به یک بخش درمانی مراجعه کنید تا در اولین فرصت روش درمان دارویی در اختیار نوزاد شما قرار بگیرد.

 

اسیدهای ادراری و مدفوعی

اسیدهای ادراری و مدفوعی

ادرار اسیدی در نتیجه تغذیه نوزاد از غذاهایی است که درصد اسیدی بالایی دارند. البته، اگر مادر غذاهای اسیدی زیادی مصرف کند، در زمان شیر دادن به نوزاد این اسیدی بودن به بدن نوزاد منتقل خواهد شد. در نهایت، ادرار و مدفوع نوزاد نیز با اسیدی شدن مشکلاتی را به وجود خواهد آورد. البته، این میزان اسیدی بودن به صورت معمول در ادرار و مدفوع وجود دارد اما با افزایش درصد آن است که پوست مناطق اطراف پای نوزاد به احتمال زیاد آسیب خواهد دید.

زمانی که این مشکل به وجود بیاید، پوست در محل مورد نظر ملتهب شده و رنگ آن نیز تغییر خواهد کرد. در این شرایط است که شستشوی درست و به موقع پس از هر بار رفتن دستشویی نوزاد نکته‌ای مهم برای دوری از مشکلات سوختگی پای در نوزاد است.

 

 سوختگی پای نوزاد‌ در اثر پوشک

 سوختگی پای نوزاد‌ در اثر پوشک

بسیاری از نوزادان به پوشک حساسیت دارند و این به دلیل ترکیباتی است که در تولید این محصولات در دنیای امروزی استفاده می‌شود. پوشک‌ها نیز مانند سایر پوشاک کودکان و بزرگسالان از مواد پلاستیکی و شیمیایی ساخته شده‌اند و این موضوع می‌تواند به صورت مستقیم روی سلامت پوست انسان تاثیر بگذارد.

حساسیت پوستی بدن نوزاد بالا است و در روزها و ماه‌های اول تولد باید به لباس‌ها و پوشک‌هایی که استفاده می‌شود توجه بالایی داشته باشید. به خصوص زمانی که چندین ساعت از پوشک برای نوزاد استفاده می‌کنید و به مدت طولانی آن را تعویض نمی‌‌کنید. این موضوع باعث سوختگی پا در نوزاد خواهد شد که برای درمان آن استفاده از پمادهای ضد سوختگی یا اصلاح روش استفاده از پوشاک برای نوزاد نکته مهمی است.

 

سوختگی پای نوزاد در اثر اسهال

سوختگی پای نوزاد در اثر اسهال

اسهال در تمامی افراد دارای عوارضی است که در افراد کم سن و سال نیز خود را با مشکلاتی نشان می‌دهد. برای مثال، وجود درد، سوزش و سوختگی پوست از جمله مشکلاتی است که در زمان بروز اسهال خارج از انتظار نیست. در نوزادان، این مشکل می‌تواند سوختگی پوست شدیدتری را به وجود آورد و آن به دلیل نازک و حساس بودن پوست نوزاد در بخش‌های اطراف پا است.

زمانی که نوزاد شما به این بیماری مبتلا است، بهترین کار این است که در سریعترین زمان ممکن به یک بخش درمانی مراجعه کنید. پزشک با یک بررسی سریع بهترین روش درمانی را در اختیار شما قرار خواهد داد تا در آینده مشکلاتی مانند سوختگی پای نوزاد مشاهده نشود.

 

سوختگی پای نوزاد بخاطر دندان

سوختگی پای نوزاد بخاطر دندان

در زمان دندان درآوردن نوزاد نیاز است تا مراقبت بیشتری از او بکنید. دلیل این ضرورت امکان بروز مشکلاتی مانند بی قراری و درد در نواحی مختلف بدن است که ممکن است به صورت غیر مستقیم در سایر بخش‌های بدن خود را نشان دهد. در این زمان بهترین کار این است که از پوشک‌های راحت استفاده کنید و در بستن پوشک دقت بالایی انجام دهید تا تب و بالا رفتن دمای بدن نوزاد باعث بروز سوختگی در قسمت پای او نشود.

  • مدیریت شرایط در روزها و ماه‌های اول تولد نوزاد حرف اول را در برطرف کردن مشکلات می‌زند و این هنر شما است تا با صبر و حوصله بر تمامی این مشکلات غلبه کنید.

جلوگیری از سوختگی پای نوزاد

جلوگیری از سوختگی پای نوزاد

برای درمان سوختگی پا در نوزاد روش‌های دارویی و درمانی بسیاری وجود دارد. با این حال، بهتر است در روزها و ماه‌های اول تولد نکات زیر را در نظر داشته باشید که برای پیشگیری از سوختگی پا در نوزاد از مهم‌ترین اصول به حساب می‌آیند:

  • شوینده‌ها: شوینده‌های بسیاری وجود دارند که نباید از آن برای شستشوی نوزاد مخصوصا جاهای حساس پوست استفاده شود. این نوع شوینده‌ها اثر منفی روی پوست دارند و حتی در بزرگسالان نیز استفاده بیش از حد آن باعث بروز حساسیت‌های پوستی خواهد شد. بسیاری از افراد از مایع ظرفشویی برای شستشوی دست و صورت و حتی پای نوزاد استفاده می‌کنند که این کار باعث ایجاد سوختگی و آسیب پوستی خواهد شد.
  • مرطوب کننده‌ها: استفاده از مرطوب کننده‌ها از روش‌هایی است که برای پیشگیری از سوختگی پا در نوزاد توصیه شده است. این مرطوب کننده‌ها را می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه کنید و روزی یکی دوبار استفاده از آن بلامانع است. حتی در این مورد امکان استفاده از روغن‌های گیاهی که خواص مرطوب کنندگی دارند نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت. برای نمونه، روغن گیاهی نارگیل یا زیتون از این خواص برخوردار است.
  • پوشک: استفاده از پوشک استاندارد در روزها و ماه‌های اول تولد نکته‌ای بسیار مهم و اساسی است. در صورتی که از پوشک غیراستاندارد استفاده کنید که در تولید آن از مواد شیمیایی مضر استفاده شده باشد، مطمئنا باید منتظر عوارض جانبی در آینده باشید. نحوه بستن پوشک نیز اهمیت بسیاری برای پیشگیری از سوختگی پا در نوزادان دارد و این موضوعی است که در همان روزهای اول تولد نوزاد خود بهتر است به صورت کامل آن را بیاموزید.
  • تغذیه نوزاد: در روزهای اول تولد نوزاد نباید هر نوع غذایی را به او بخورانید. همچنین، مادر نیز باید دارای روش تغذیه‌ای مناسب و مطمئنی باشد تا از انتقال ترکیبات مضر به بدن نوزاد جلوگیری شود. تغذیه از غذاهایی که مسهل هستند، اصلا در این دوران توصیه نمی‌شود.

 

تمامی این روش‌ها برای پیشگیری از مشکل است. در صورتی که چند روز است سوختگی زیادی را در ناحیه پای نوزاد خود مشاهده می‌کنید و میزان آن زیاد است، بهتر است اقدامات درمانی را شروع کنید. در بخش بعدی بهترین روش‌های درمانی را در این مورد در اختیارتان قرار می‌دهیم.

تماس و مشاوره رایگان

درمان‌های خانگی سوختگی پای نوزاد

درمان‌های خانگی سوختگی پای نوزاد

سوختگی پا در نوزاد مشکلی است که در مراحل اولیه می‌توان با درمان‌های خانگی نیز آن را برطرف کرد. برای مثال، استفاده از روغن‌های مرطوب کننده یا سایر ترکیبات گیاهی که خواص درمانی دارند، در این مرحله مشکلی ندارد.

اگر هدف شما درمان خانگی سوختگی پا در نوزادتان است، بهتر است روی استفاده از محصولات گیاهی مورد تایید تمرکز کنید. دقت داشته باشید که برای درمان سوختگی در مراحلی که بیماری تشدید شده است، بهترین کار مراجعه به یک پزشک باتجربه است.

آلوورا

خواص ضد التهابی و تسکین دهندگی آلوئه ورا در سال‌های قبل اثبات شده است. به همین دلیل با خیال راحت می‌توانید از آن روی قسمت آسیب دیده استفاده کنید. آلوئه ورا گیاهی است که شفافیت پوستی را نیز به همراه خواهد داشت و می‌تواند برای از بین بردن قارچ و مشکلات دیگر پوست نیز مفید باشد.

عسل برای سوختگی پای نوزاد

عسل یکی از خوراکی‌هایی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد. در درمان سوختگی پای نوزادان نیز به راحتی می‌توان عسل را به کار برد و روش استفاده از آن قرار دادن مقداری عسل روی محل سوختگی است.

بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که چند بار در روز باید این کار را ادامه دهید تا مشکل برطرف شود. عسل جلوی تشدید سوختگی را خواهد گرفت و به دلیل خواص درمانی خود می‌تواند بهبود سوختگی را در محل مورد نظر تسریع کند.

نشاسته برای سوختگی پای نوزاد

نشاسته از محصولات گیاهی است که خواص آن برای درمان بسیاری از مشکلات بدن ثابت شده است. مادرانی که قصد استفاده از یک درمان خانگی را دارند، می‌توانند نشاسته را در لیست خود قرار دهند که در بسیاری از منازل در دسترس است. برای تهیه ترکیب نشاسته که خواص درمانی در مورد سوختگی پا دارد، زمان زیادی نیاز نیست. با ترکیب مقداری نشاسته با آرد و پماد آ د، می‌توانید در چند دقیقه خمیر مورد نیاز را تهیه کرده و روی محل سوختگی پای نوزاد قرار دهید.

مقالات مرتبط

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری یکی از مشکلاتی است که می‌تواند روی نوزاد تاثیر منفی داشته

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

تجمع گاز در روده‌ها یکی از مشکلاتی است که باعث بروز ناراحتی در کودکان و

0 تا 100  دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

0 تا 100 دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

زردی نوزاد یکی از مشکلات شایع است که بسیاری از والدین در هفته‌های اول زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *