لوگو ایران زردی

09197981711

ویژگی بهترین دستگاه زردی نوزاد!معرفی برندهای معروف دستگاه زری نوزاد…

ویژگی بهترین دستگاه زردی نوزاد

ایده اولیه استفاده از دستگاه‌های زردی نوزاد و نور آبی دستگاه فتوتراپی به حدود 80 سال پیش برمی‌گردد، زمانی که انسان برای نخستین بار تأثیر شفابخش نور خورشید بر زردی نوزاد و کاهش بیلی‌روبین خون را کشف کرد. با پیشرفت تکنولوژی، تلاش شد تا با الهام از نور خورشید، دستگاه‌های فتوتراپی با نور مصنوعی ساخته شوند. این دستگاه‌ها در طول زمان تکامل یافته و به ورژنی رسیده‌اند که امروزه برای درمان زردی نوزاد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما بهترین دستگاه زردی نوزاد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 

 انواع دستگاه زردی نوزاد
ویژگی بهترین دستگاه زردی نوزاد

 انواع دستگاه زردی نوزاد

 

برای انتخاب بهترین دستگاه زردی نوزاد، مهم‌ترین عامل نوع لامپ مورد استفاده در آن است. به طور کلی، دستگاه‌های زردی نوزاد با دو نوع لامپ فلورسنت و ال‌ای‌دی عرضه می‌شوند. این لامپ‌ها به نام‌های مهتابی مخصوص زردی یا لامپ زردی نوزاد نیز شناخته می‌شوند، هرچند این نام‌ها کمتر رایج هستند.

 

لامپ‌های فلورسنت به عنوان نسل قدیمی دستگاه‌های فتوتراپی محسوب می‌شوند و به طور گسترده در این دستگاه‌ها استفاده می‌شدند. طول عمر مفید این لامپ‌ها حدود 2000 ساعت است و پس از آن، اثربخشی خود را در درمان زردی از دست می‌دهند. همچنین، این لامپ‌ها به دلیل تولید گرما، ممکن است نوزاد را ناراحت کنند و در صورت عدم رعایت نکات ایمنی توصیه‌شده توسط پزشک، خطر سوختگی پوست نوزاد وجود دارد.

 

در مقابل، دستگاه‌های فتوتراپی با نور ال‌ای‌دی که به‌صورت بیمارستانی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، نسل جدیدتری از دستگاه‌های زردی نوزاد هستند. این لامپ‌ها طول عمر مفید بیشتری دارند و معمولاً پس از 20000 ساعت استفاده نیاز به تعویض پیدا می‌کنند. مزیت دیگر لامپ‌های ال‌ای‌دی این است که نور را با پهنای باریک‌تری ساطع می‌کنند، بنابراین می‌توان از این نور‌ها در فاصله نزدیک‌تری به نوزاد استفاده کرد. همچنین، لامپ‌های ال‌ای‌دی گرما تولید نمی‌کنند که این امر باعث راحتی بیشتر نوزاد و جلوگیری از سوختگی می‌شود.

 

به همین دلایل، دستگاه‌های زردی نوزاد با لامپ‌های ال‌ای‌دی به محبوب‌ترین و قابل دسترس‌ترین گزینه برای درمان زردی تبدیل شده‌اند و نگرانی‌های استفاده از این دستگاه‌ها به حداقل رسیده است.

 

طول موج مناسب برای دستگاه زردی نوزاد
ویژگی بهترین دستگاه زردی نوزاد

 طول موج مناسب برای دستگاه زردی نوزاد

 

وقتی صحبت از طول موج و نوع نور دستگاه فتوتراپی نوزاد می‌شود، بسیاری از والدین نگران هستند که آیا ممکن است نوزاد در دستگاه فتوتراپی دچار سوختگی شود.

 

درمان زردی نوزاد با استفاده از دستگاه فتوتراپی بر پایه نوردرمانی است، اما نور دستگاه زردی دقیقاً چیست؟ یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نور، طول موج آن است. برای درمان زردی نوزادان، نمی‌توان از هر طول موجی استفاده کرد. تنها نورهایی با طول موج خاص برای درمان زردی نوزاد مؤثر هستند.

 

طول موج مؤثر برای درمان زردی نوزادان در بازه 450 تا 480 نانومتر قرار دارد. نوری با طول موج بیشتر از 480 نانومتر می‌تواند موجب سوختگی نوزاد شود و نوری با طول موج کمتر از 450 نانومتر تأثیری در درمان زردی نخواهد داشت.

 

یکی از تفاوت‌های اصلی بین لامپ‌های فلورسنت و ال‌ای‌دی در توانایی حفظ طول موج ثابت است. لامپ‌های فلورسنت به مرور زمان و با کاهش فشار گاز فلورسنت، نمی‌توانند نور با طول موج یکسانی را تابش کنند. هرچه بیشتر از این لامپ‌ها استفاده شود، طول موج نور آن‌ها کاهش می‌یابد.

 

برخلاف لامپ‌های فلورسنت، لامپ‌های ال‌ای‌دی توانایی حفظ طول موج نور در طول زمان را دارند. این ویژگی یکی از برتری‌های اصلی لامپ‌های ال‌ای‌دی نسبت به فلورسنت است. تکنولوژی جدید این لامپ‌ها در دستگاه‌های فتوتراپی امروزی باعث می‌شود احتمال سوختن نوزاد به شدت کاهش یافته و تقریباً به صفر برسد.

 

برندهای تولیدکننده دستگاه زردی نوزاد
ویژگی بهترین دستگاه زردی نوزاد

 برندهای تولیدکننده دستگاه زردی نوزاد

 

در صنعت تولید دستگاه‌های فتوتراپی، برندهای متعددی فعالیت می‌کنند، اما نام سه برند بیشتر از سایرین به گوش می‌رسد.

 

شرکت توسان به عنوان یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های فتوتراپی شناخته می‌شود. این برند نه تنها در ساخت دستگاه‌های زردی نوزاد بیمارستانی تخصص دارد، بلکه در زمینه تولید دستگاه‌های خانگی نیز سابقه قابل توجهی دارد.

 

شرکت تپکو (تابان پرتو کوش) نیز به عنوان یکی دیگر از برندهای باسابقه در ساخت دستگاه‌های فتوتراپی شناخته می‌شود. این برند در درمان بسیاری از نوزادان مبتلا به زردی نقش مؤثری ایفا کرده است.

 

اما شاید بتوان برند ارج (ارمغان رفاه جامع) را به عنوان معتبرترین شرکت سازنده دستگاه‌های فتوتراپی معرفی کرد. دستگاه‌های تولید شده توسط این برند مجوز درمان نوزادان با عدد زردی 22 را در خانه دارند.

 

با این حال، مهم‌تر از نام برند، داشتن مجوز و کالیبراسیون دستگاه‌ها است. هزینه درمان زردی نوزاد در بیمارستان مقرون به صرفه نیست، بنابراین اجاره دستگاه زردی نوزاد بهترین راه حل است. برای اجاره بهترین دستگاه، باید به مجوز آن و نماینده‌ای که دستگاه را اجاره می‌دهید، دقت کنید.

 

یکی از الزامات بهترین دستگاه زردی نوزاد، داشتن مجوز از وزارت بهداشت و اداره تجهیزات پزشکی است. بنابراین، قبل از اجاره دستگاه زردی نوزاد، حتماً از مجوزهای لازم آن اطمینان حاصل کنید.

 

 ویژگی‌های دیگر بهترین دستگاه زردی نوزاد
ویژگی بهترین دستگاه زردی نوزاد

 ویژگی‌های دیگر بهترین دستگاه زردی نوزاد

 

علاوه بر کالیبراسیون، دستگاه زردی نوزاد باید دارای ویژگی‌های دیگری نیز باشد. طول استاندارد لامپ‌های یک دستگاه فتوتراپی باید حدود 35 سانتی‌متر باشد.

 

توصیه می‌شود دستگاهی اجاره کنید که فاصله نوزاد تا لامپ‌های آن حدود 35 سانتی‌متر باشد. فاصله کمتر ممکن است باعث سوختگی نوزاد شود، در حالی که فاصله بیشتر اثربخشی لامپ‌ها را کاهش می‌دهد.

 

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، شیر دادن به نوزاد در زمان استفاده از دستگاه زردی است. حتی اگر بهترین دستگاه را تهیه کنید، آگاهی از نکات و چالش‌های احتمالی ضروری است تا درمان به بهترین نحو انجام شود.

 

 اجاره بهترین دستگاه زردی نوزاد از ایران زردی‌
ویژگی بهترین دستگاه زردی نوزاد

 اجاره بهترین دستگاه زردی نوزاد از ایران زردی‌

 

اکنون که با ویژگی‌های بهترین دستگاه زردی نوزاد آشنا شدید، ممکن است بپرسید چگونه می‌توان این دستگاه را اجاره کرد. امروزه اجاره دستگاه زردی نوزاد برای استفاده در خانه بسیار ساده و سریع است، که همین ویژگی آن را به یک گزینه ایده‌آل تبدیل می‌کند. با این روش، دیگر نیازی نیست که نوزاد دلبندتان را در محیط بیمارستان قرار دهید و از صرف وقت و هزینه برای رفت‌وآمد بین بیمارستان و خانه نیز معاف می‌شوید.

 

مجموعه ایران زردی‌، در طول مدت فعالیت خود در زمینه کرایه دستگاه زردی نوزاد، همواره تلاش کرده تا بهترین و مناسب‌ترین خدمات را به خانواده‌هایی که با مشکل زردی نوزاد مواجه هستند، ارائه دهد. رسالت ما کمک و همیاری به خانواده‌هایی است که نوزادشان با زردی روبرو شده و در تلاشیم باری از دوش این عزیزان برداریم.

 

برای اجاره دستگاه زردی نوزاد در تهران، از غرب تا شرق شهر، می‌توانید با شماره های ما تماس بگیرید. کارشناسان ما در ایران زردی‌ با توجه به عدد زردی نوزاد شما، مشاوره لازم را ارائه داده و بهترین دستگاه را برای شما انتخاب و در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال خواهند کرد.

مقالات مرتبط

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری یکی از مشکلاتی است که می‌تواند روی نوزاد تاثیر منفی داشته

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

تجمع گاز در روده‌ها یکی از مشکلاتی است که باعث بروز ناراحتی در کودکان و

0 تا 100  دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

0 تا 100 دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

زردی نوزاد یکی از مشکلات شایع است که بسیاری از والدین در هفته‌های اول زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *