لوگو ایران زردی

09197981711

قطره گوش نوزادان+موارد استفاده آن

قطره گوش نوزادان

در این مقاله میخوانیم

قطره گوش و موارد استفاده آن

مشکلات گوش از جمله آزار دهنده‌ترین مواردی است که ممکن است در دوران ابتدایی تولد گریبان گیر نوزادان شود. این مشکلات شاید به دلیل یک بیماری عفونی خود را مشخص کند و شاید هم مشکل مربوط به وارد شدن یک جسم خارجی به داخل گوش باشد. در هر صورت، یکی از روش‌های درمانی استفاده از قطره های گوش است که در این مطلب قصد داریم تا با مزایا و معایب آن‌ها بیشتر آشنا شویم. قطره های گوش در مدل‌های مختلفی ساخته شده است و بر اساس محل کاربرد می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

اجاره دستگاه زردی نوزاد:انواع+کارکرد+مزایا و قیمت!

  • کرج‌بیبی از مجموعه‌های فعال در حوزه درمان بیماری‌های نوزادان و کودکان است. در صورتی که نیاز به دستگاه‌های زردی نوزاد دارید، هم اکنون می‌توانید با متخصصان کرج‌بیبی تماس حاصل فرمایید.
قطره گوش چیست؟
قطره گوش نوزادان

گوش چیست؟

قطره های گوش نوع خاصی از قطره‌های درمانی هستند که قدرت تمیز کردن و رفع مشکلات گوش را دارند. از جمله این مشکلات می‌‌توان به دردها، عفونت‌ها، التهاب‌ها و حساسیت‌ها اشاره کرد که شاید در دوران ابتدایی تولد نوزاد شما را دچار بی قراری و نا آرامی کنند.

درمان با قطره گوش مطمئنا می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات سخت را بگیرد و از عوارض التهاب‌ها و عفونت‌ها تا حدود زیادی جلوگیری کند.

انواع قطره های گوش
قطره گوش نوزادان

انواع قطره های گوش

مانند بسیاری از داروهای درمانی، قطره‌ها نیز در انواع مختلفی تولید شده و به بازار عرضه شده‌اند. بر اساس نوع بیماری و درجه آن می‌توان از بین این داروها انتخاب کرده و در محل داخلی گوش استفاده کرد.

قطره گوش دکسون

قطره دکسون یکی از معروف‌ترین قطره ها برای گوش است که از آن برای درمان و آرام کردن التهاب‌ها، حساسیت‌ها و عفونت‌های گوش خارجی استفاده خواهد شد. در بسیاری از موارد، دکسون برای برطرف کردن مشکلات چشم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شاید در بعضی از مواقع استفاده از این قطره دارای عوارضی نیز باشد که از آن جمله واکنش‌های گوش و سردرد خفیف است.

قطره گوش اوتیسپت

قطره‌های گوش اوتیسپت در دسته قطره‌های ضد التهاب و کورتیکواستروئید قرار می‌گیرند و از آن می‌توان برای برطرف کردن مشکلات گوش، حلق و بینی استفاده کرد. این قطره خاصیت مهمی دارد که همان ضد قارچ بودن و منقبض کنندگی است.

معمولا، برای درمان مشکلاتی مانند اگزما یا عفونت‌های سطح کانال گوش نیز از این محصول داروئی استفاده می‌شود.

قطره گوش بتازونیت

قطره های گوش بتازونیت از جمله محصولات درمانی گوش هستند که برای تسکین التهاب و عفونت قسمت بیرونی گوش می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین، در صورتی که یک بیماری باعث سوزش و درد گوش شده است، یکی از بهترین داروها برای مقابله با این عوارض استفاده از بتازونیت است.

از جمله عوارض این قطره کهیر زدن و سوزش در زمان استفاده است.

داروی قطره گوش جنتامایسین

برای درمان و جلوگیری از عفونت‌هایی که منشا باکتریایی دارند، جنتامایسین تجویز خواهد شد. این دارو یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان عفونت‌های نوع اوتیت خارجی است. باید اشاره کرد که دوره درمانی با این قطره در حدود یک هفته تا 10 روز است و برای رسیدن به بهترین نتیجه باید این دوره درمانی کامل شود. این قطره گوش نیز ممکن است دارای عوارضی باشد که از آن جمله سردرد و مشکلات گوارشی و تنفسی است.

داروی افلوکساسین

داروی افلوکساسین با نام Floxin نیز در بازار شناخته می‌شود که از جمله داروهای درمانی برای عفونت گوش است. برای درمان عفونت‌های گوش خارجی، عفونت کانال گوش و گوش شناگر می‌توان از این قطره استفاده کرد که به عنوان یک آنتی بیوتیک عمل می‌کند.

بهتر است به این نکته دقت داشته باشید که این دارو با بعضی از داروها تداخل دارد بنابراین بدون مشورت کردن با پزشک بهتر است از مصرف آن اجتناب کنید. در شرایطی که در دوران شیردهی قرار دارید، مصرف این دارو ممکن است به مسمومیت یا تنگی نفس منجر شود.

قطره گوش سیپلکس

از این قطره به عنوان یک داروی استریل گوش و چشم به صورت موضعی استفاده می‌شود. کاربرد سیپلکس برای رفع عفونت‌های باکتریایی و چشمی است و آن را می‌توان یک آنتی بیوتیک به حساب آورد. بهتر است بدانید مصرف این دارو تنها با استفاده از نسخه پزشک ممکن است چرا که استفاده خودسر از آن ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

قطره گوش گلیسیرین فنیکه

برای شستشوی گوش و تمیز کردن آن از قطره گلیسیرین فنیکه استفاده می‌شود که در دسته داروهای عمومی قرار می‌گیرد. بنابراین، می‌توان برای بهبود بسیاری از عفونت‌ها و جرم‌های گوش از مزایای این دارو استفاده کرد.

قطره گوش نئومایسین

در شرایطی که گوش نوزاد یا کودک ملتهب شده است، از قطره نئومایسین استفاده خواهد شد. این قطره برای رفع عفونت‌های باکتریایی تجویز می‌شود و استفاده از آن تاثیر سریع روی این مشکلات دارد.

قطره گوش میکساکورت

قطره میکساکورت در دسته داروهای ضد باکتری قرار می‌گیرد و استفاده از آن برای کودکان و بزرگسالان مشکلی ندارد. این دارو دوره درمان خاصی دارد و بر اساس ساعات مورد نظر باید این دوره درمان کامل شود تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

قطره خارش گوش چیست؟
قطره گوش نوزادان

قطره خارش گوش چیست؟

خارش گوش یک دلیل خاص ندارد و شاید وجود جرم، عفونت یا حتی آسیب باعث این خارش شده باشد. بنابراین، بهتر است ابتدا به یک پزشک مراجعه کنید تا مشکل به صورت کامل مشخص شده و بر اساس آن داروی مورد نیاز تجویز شود.

برای درمان خارش گوش نیز قطره‌هایی تولید شده‌اند که با استفاده از آن می‌توان در چند روز از این مشکل رهایی پیدا کرد.

 

عوارض شایع و مشترک استفاده از قطره های گوش
قطره گوش نوزادان

عوارض شایع و مشترک استفاده از قطره های گوش

بر اساس مشکل گوش و نوع قطره، ممکن است عوارض مختلفی پس از استفاده از قطره های گوش مشاهده کنید. از جمله این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحریک گوش
  • سردرد
  • سوزش
  • تب
  • عفونت قارچی
  • سرخی
  • التهاب
نحوه درست استفاده از قطره گوش؛ قطره های گوش را چگونه بریزیم؟
قطره گوش نوزادان

نحوه درست استفاده از قطره گوش؛ قطره های گوش را چگونه بریزیم؟

استفاده در بزرگسالان و نوجوانان

برای استفاده از قطره های گوش نیاز است تا سر خود را روی یک پارچه نرم قرار دهید به صورتی که طرف دیگر به سمت بالا باشد. در این حالت، با نگه داشتن لاله گوش می‌توانید قطره را فشار داده و با میزان مشخص آن را داخل مجرای گوش بریزید. چند دقیقه به این صورت بمانید تا قطره کاملا اثر کند.

استفاده در کودکان

استفاده از قطره برای کودکان نیز مانند بزرگسالان است اما به دلیل حساس بودن نوزادان و کودکان در این حالت نیاز به دو نفر خواهد بود. شما می‌توانید نوزاد را بغل بگیرید و برای ریختن قطره او را ثابت نگه دارید تا مشکلی به وجود نیاید.

چه زمانی از قطره گوش استفاده نکنیم؟ چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟
قطره گوش نوزادان

چه زمانی از قطره گوش استفاده نکنیم؟ چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

زمانی که مشکل تشدید شده است و احساس می‌کنید یک عفونت شدید منجر به عوارض زیادی شده است، بهترین کار صحبت کردن با یک پزشک متخصص است. در این حالت، شاید قطره گوش جوابگو نباشد پس اصلا فرصت را از دست ندهید و در اولین فرصت به یک بخش درمانی مراجعه کنید.

سؤالات متداول
قطره گوش نوزادان

سؤالات متداول

۱. آیا قطره های گوش روزه را باطل میکند؟

  • خیر. قطره مخصوص گوش روزه را باطل نمی‌کند.

۲. آیا قطره سیپلکس چشمی برای گوش استفاده می شود؟

  • بله. از قطره سیپلکس چشمی می‌توان برای درمان عفونت گوش استفاده کرد.

۳. برای شستشوی گوش چه قطره ای استفاده کنیم؟

  • برای شستشوی گوش از قطره گلیسیرین فنیکه استفاده می‌شود.

۴. برای گرفتگی گوش از چه قطره ای استفاده کنیم؟

  • برای رفع این مشکل ابتدا باید مشکل مشخص شود و پس از آن امکان استفاده از قطره های درمان گوش وجود دارد.

۵. برای خارش گوش چه قطره ای خوبه؟

  • برای خارش گوش قطره های مختلفی وجود دارد که پس از مشخص شدن مشکل توسط پزشک در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

۶. چه قطره ای برای گوش درد نوزاد خوبه؟

  • قطره های گوش نوزاد مختلف هستند که هر یک دارای کاربرد خاصی هستند. بنابراین، در زمان بروز مشکل بهتر است به یک پزشک مراجعه کنید تا قطره مورد نظر را به شما پیشنهاد دهد.

۷. برای شستشوی گوش چند روز باید قطره بریزیم؟

  • طول مدت درمان معمولا بین 7 تا 10 روز است.

۸. قطره مخصوص گوش باید چند دقیقه در گوش بماند؟

  • بر اساس نوع قطره این مدت متفاوت است. به صورت میانگین بهتر است قطره بین 5 تا 10 دقیقه داخل گوش باقی بماند.

۹. عوارض قطره مخصوص گوش چیست؟

  • عوارض مهم استفاده از قطره های گوش نوزادان سردرد، تب، التهاب و سرخی هستند.

سخن پایانی

قطره گوش از جمله مهم‌ترین داروهای درمانی است که برای رفع مشکلات و بیماری‌های این ناحیه از بدن استفاده می‌شود. پس از تشخیص بیماری می‌توان از قطره مورد نظر در طول دوره درمان استفاده کرد. دقت داشته باشید که ترکیبات مختلفی در قطره‌ها استفاده شده است که استفاده نادرست و غیراصولی از آن‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات و التهابات بیشتر در گوش شود. پس قبل از استفاده از قطره های گوش بهتر است در مورد آن‌ها اطلاعات کاملی را به دست آورید.

مقالات مرتبط

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری یکی از مشکلاتی است که می‌تواند روی نوزاد تاثیر منفی داشته

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

تجمع گاز در روده‌ها یکی از مشکلاتی است که باعث بروز ناراحتی در کودکان و

0 تا 100  دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

0 تا 100 دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

زردی نوزاد یکی از مشکلات شایع است که بسیاری از والدین در هفته‌های اول زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *