لوگو ایران زردی

09197981711

درمان خانگی گوش درد (کودکان و بزرگسالان)

درمان خانگی گوش درد

گوش درد یکی از مشکلات شایع بین کودکان و بزرگسالان است که ممکن است دلایل متعددی داشته باشد. زمانی که گوش فرد دچار عفونت یا التهاب می‌شود، ممکن است دردهای شدیدی به وجود آید که به زودی باید به فکر درمان و برطرف کردن آن بود. درمان خانگی گوش درد وجود دارد و این در صورتی است که مشکل تشدید نشده است و عفونت گسترده نیست. در مواردی که گوش درد به دلیل یک بیماری به وجود آمده است و مشکل نیز تشدید شده است، بهتر است به یک بخش درمانی برای برطرف کردن مشکل مراجعه کنید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با درمان خانگی گوش درد آشنا کنیم تا در صورت مواجهه با چنین مشکلی به صورت سریع برای درمان آن اقدام کنید.

اجاره دستگاه زردی نوزاد:انواع+کارکرد+مزایا و قیمت!

  • در صورت نیاز به استفاده از دستگاه‌های زردی نوزادان، می‌توانید با متخصصان کرج‌بیبی تماس حاصل فرمایید. مجموعه کرج‌بیبی یکی از مجموعه‌های تامین کننده دستگاه‌های زردی در ایران است.

علت گوش درد در کودکان و بزرگسالان

علت گوش درد در کودکان و بزرگسالان

گوش درد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که درمان خانگی درد گوش نیز بر همین اساس انتخاب خواهد شد. شاید برخورد گوش به یک جسم باعث آسیب به آن شده است. شاید هم یک بیماری مانند آنفولانزا دلیل اصلی گوش درد در فرد است. گوش درد یکی از عوارض شایع بسیاری از بیماری‌ها است و به همین دلیل است که ابتدا باید منشا بیماری مشخص شود.

پس از این کار، می‌توان بهترین و بهینه‌ترین روش درمان گوش درد را در منزل انتخاب کرده و استفاده کرد.

 

درمان خانگی گوش درد کودکان و بزرگسالان

درمان خانگی گوش درد کودکان و بزرگسالان

برای درمان گوش درد در خانه روش‌ها مختلف هستند و تمامی این روش‌ها زمانی قابل استفاده خواهند بود که مشکل خفیف است. دقت به این نکته حائز اهمیت است که گوش درد در شرایط تشدید ممکن است آسیب‌های زیادی را به این ناحیه وارد کند و این درد زیاد شاید به دلیل عفونت باشد.

البته، ورود اجسام خارجی به داخل گوش نیز می‌تواند یکی از دلایل اصلی این گوش درد باشد که در اسرع وقت باید برای رفع آن فکری بکنیم. در صورت وارد شدن جسم خارجی، چاره‌ای نیست به جز مراجعه به یک بخش درمانی تا پزشک متخصص منشا درد را تشخیص داده و برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام دهد.

داروی بدون نسخه

از داروهای بدون نسخه نیز می‌توان برای رفع این مشکل استفاده کرد که یکی از آن‌ها ایبوپروفن است. این مدل داروها به صورت تسکین دهنده عمل می‌کنند و در شرایط مختلف می‌توانند روی کاهش دردها تاثیر مثبتی داشته باشند.

البته، بهتر است در مصرف چنین داروهایی اصلا سرخود عمل نکنید و به مقدار توصیه شده برای تسکین دردها آن‌ها را به کار برید. از دیگر داروهایی که روی کاهش گوش درد نتیجه مثبتی دارند، می‌توان به استامینوفن و حتی آسپرین اشاره کرد.

بهتر است تا بدانید مصرف این داروها ممکن است برای کودکان و نوزادان زیر 2 سال خطرآفرین باشد پس بهتر است قبل از مصرف از یک پزشک متخصص مشورت بگیرید.

کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم یک درمان خانگی برای گوش درد است که به صورت سریع می‌توانید از آن استفاده کنید. این روش هزینه‌بر نیست و برای افراد خردسال و بزرگسال می‌توان آن را استفاده کرد. برای کاهش التهاب گوش و درد آن، نیاز است تا بین 10 تا 20 دقیقه از کمپرس آب گرم روی گوش استفاده کنید. در صورتی که احساس می‌کنید درد گوش با این روش کاهش پیدا می‌کند، می‌توانید این کار را چند بار پشت سر هم تکرار کنید.

قطره گوش برای درمان گوش درد سرماخوردگی

قطره گوش برای درمان گوش درد سرماخوردگی

برای درمان خانگی گوش درد می‌توان از قطره‌های گوش مورد تایید نیز استفاده کرد. این قطره‌ها را می‌توانید از داروخانه‌های معتبر خریداری کنید و بر اساس دستور استفاده، روزانه آن را به کار برید. این قطره‌ها می‌توانند فشار ناشی از درد و جرم گوش را کاهش دهند و در موارد مختلف التهاب و عفونت را نیز برطرف کنند.

البته، در بازار قطره‌های گوش متعددی وجود دارد که دقیقا باید بر اساس نوع نیاز یکی از آن‌ها را تهیه کرده و استفاده کنید.

درمان خانگی گوش درد با سیر

سیر یک درمان خانگی گوش درد است که به صورت خوراکی می‌توان از آن استفاده کرد. سیر به عنوان یکی از آنتی بیوتیک‌های مهم از سال‌ها قبل شناخته شده است و در صورتی که بدن شما دارای عفونت و التهاب است، می‌توانید سیر را برای رفع مشکل به کار ببرید.

استفاده از پیاز

پیاز نیز یکی از خوراکی‌هایی است که خواص ضد عفونتی دارد و خواص آن در این مورد تقریبا شبیه سیر است. از سیر و پیاز می‌توانید به صورت خوراکی به عنوان یکی از درمان های خانگی گوش درد استفاده کنید.

شیر مادر برای درمان خانگی گوش درد در کودکان

شیر مادر خواص ضد میکروبی و ضد عفونتی دارد که خوردن آن توسط نوزاد و کودک باعث کاهش دردهای گوش خواهد شد. بنابراین، در نوزادانی که درد گوش زیادی را احساس می‌کنند، بهترین راه حل شیر مادر خواهد بود.

آدامس جویدن

آدامس جویدن می‌توان فشار عوامل مختلف روی گوش را کاهش دهد. این روش زمانی که سایر گزینه‌ها در دسترس نیست، به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای تسکین درد گوش خواهد بود.

روغن زیتون

در شرایطی که گوش درد به دلیل جرم یا التهاب زیاد است، ریختن مقداری روغن زیتون داخل گوش می‌تواند دردها را تسکین دهد. روغن زیتون خواص نرم کنندگی و تسکین دهندگی دارد و برای تسکین دردهای گوش می‌توان چند بار و در هر بار چند قطره از روغن زیتون را درون گوش استفاده کرد.

زنجبیل

زنجبیل به عنوان درمان خانگی درد گوش شناخته می‌شود چرا که خواص ضد التهابی طبیعی در آن نهفته است. این محصول گیاهی را می‌توانید به صورت عصاره تهیه کنید و از آب آن برای درمان درد گوش استفاده کنید. البته، دقت داشته باشید که عصاره زنجبیل باید در مجرای خارجی گوش ریخته شود تا ورود آن به قسمت داخلی گوش مشکلات دیگری را به وجود نیاورد.

عسل

عسل یکی از محصولات طبیعی است که از آن می‌توان برای درمان خانگی درد گوش استفاده کرد. دقت داشته باشید که عسل خواص بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها ضد التهاب بودن و ضد درد بودن است. بنابراین، در صورتی که در نواحی مختلف بدن خود احساس درد دارید، به راحتی می‌توانید از عسل برای رفع این مدل مشکلات استفاده کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درمان گوش درد در خانه امکان پذیر است اما این در صورتی است که مشکل تشدید نشده باشد. در حالتی که درد گوش در نوزاد یا کودک شما باعث بروز علائم شدیدی شده است و نوزاد شما گریه‌های بی وقفه دارد، بهتر است به یک بخش درمانی برای بررسی‌های بیشتر مراجعه کنید. با تشخیص کامل مشکل، بهترین روش درمانی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سؤالات متداول

سؤالات متداول

۱. آیا گوش درد می‌تواند در هر دو گوش ایجاد شود؟

  • بله. گوش درد می‌تواند در یک گوش یا دو گوش به صورت همزمان ایجاد شود. در بیشتر موارد، درد در دو گوش به دلیل وجود یک بیماری است که خود را با علائم این چنینی نشان خواهد داد.

۲. آیا برای التیام عفونت و درد گوش می‌توانیم خمیر دندان را روی گوش بمالیم؟

  • خیر. این کار اصلا توصیه نشده است. استفاده از خمیر دندان داخل گوش می‌تواند مشکلات دیگری را به جز درد در این ناحیه از بدن به وجود آورد.

۳. آیا عفونت گوش همیشه باعث کاهش شنوایی می‌شود؟

  • خیر. عفونت گوش یکی از عارضه‌های خطرناک است اما در بسیاری از مواقع این عفونت با درمان رفع خواهد شد. البته، این در صورتی است که اقدام به موقع انجام شود تا بتوان از تشدید مشکل جلوگیری کرد.

سخن پایانی

سخن پایانی

برای درمان خانگی گوش درد می‌توانید از روش‌های بیان شده در قسمت‌های قبلی استفاده کنید. با این حال، آموزش روش استفاده صحیح از این راه حل‌ها نکته مهمی است که نتیجه نهایی را تضمین خواهد کرد. در صورتی که درد خفیفی در شما یا کودکتان وجود دارد، روش‌هایی مانند کمپرس گرم یا استفاده از خواص سیر و زنجبیل از مطمئن‌ترین راه حل‌ها برای درمان این درد هستند.

 

مقالات مرتبط

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری +احتمال آسیب به نوزاد

ام اس در بارداری یکی از مشکلاتی است که می‌تواند روی نوزاد تاثیر منفی داشته

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

آشنایی با نفخ شکم نوزاد + راه‌های درمان آن

تجمع گاز در روده‌ها یکی از مشکلاتی است که باعث بروز ناراحتی در کودکان و

0 تا 100  دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

0 تا 100 دانستنی های مهم درباره زردی نوزاد!

زردی نوزاد یکی از مشکلات شایع است که بسیاری از والدین در هفته‌های اول زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *